Błąd
  • Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego

Biennale Grafiki Cyfrowej GDYNIA 2016

fot.bs

prof. Jan Pamuła z Krakowa (z prawej) i Martyna Jagieluk Era-Art

V Międzynarodowego Biennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2016. odbywa się pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Prezydenta miasta Gdyni.Organizatorem imprezy jest Era Art. Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża Współorganizatorem jest Centrum Designu Gdynia.

Nagrodzeni, fot.bs

Arkadiusz Rafflewski - „Wirtualny las 1.0”

LAUREACI 5 Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2016

Skład jury:

prof. Jan Pamuła – przewodniczący jury

prof. Adam Romaniuk – ASP Katowice

prof. Mirosław Pawłowski – Uniwersytet Artystyczny Poznań

prof. Cezary Paszkowski – ASP Gdańsk

prof. Andrzej Węcławski – ASP Warszawa

doc. dr Zbynek Janacek – Uniwersytet w Ostrawie


Decyzją jury nagrody i wyróżnienia otrzymują:

Nagrodę GRAND PRIX Prezydenta Gdyni w wysokości 5000,- zł

pani Marta Pogorzelec za pracę „Pustka” (na zdjęciu poniżej)

I NAGRODĘ

Statuetkę  Stowarzyszenia Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART oraz wystawę Ostrawska Univerzita Fakulta Umeni

pani Barbara Kasperczyk – Gorlak za zestaw prac z cyklu: Społeczeństwo XX wieku  „marsz I” i „marsz II”

Ewa Gołębiowska, prezes ERA-ART (z prawej) wręcza nagrodę Barbarze Kasperczyk-Gorlak

II NAGRODĘ - Statuetkę Stowarzyszenia Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART.

pan Wojciech Muller za pracę „Cruz 2”

III NAGRODĘ - Statuetkę Stowarzyszenia Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART. oraz wystawę ASP w Katowicach

pani Joanna Janowska – Augustyn za pracę „Wskrzeszone”

NAGRODY w formie wystaw:

- wystawę  ASP w Warszawie -  pani Elżbieta Gawlikowska – Łabędzka za zestaw prac: „BNB 12” i „BNB 18”

- wystawę  ASP w Warszawie – pan Stanisław Łabędzki za pracę „GEO 123”

- wystawę Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, pan Marek Sibinsky (Czechy) za pracę „New world”

- wystawę  Wydziału Sztuki Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie, pani Natalia Romaniuk za zestaw prac:  „derekonstrukcja1” i „de-rekonstrukcja 8”

- wystawę Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu pan Arkadiusz Rafflewski za pracę „wirtualny las 1.0”

- wystawę ASP w Gdańsku – pani Magdalena Uchman za pracę „This is my movie – love”

HONOROWE WYRÓŻNIENIA JURY:

pani Davida Kidd (Kanada) za pracę “The bounty hunters”, pan Adam Maria Panasiewicz za zestaw prac: „P_01”, „P_02”, pani Barbara Czapor – Zaręba za zestaw prac „Przejście XXX”, „Przejście XXXI”


 

Urzekła nas ta para :)

 

Biennale odbywa się w formie dwuetapowego konkursu dla uczestników z kraju i zagranicy. Zgłoszenia przyjmowane były od 1 do 25 czerwca 2016r.

 Pierwsze obrady jury zakwalifikowało do wystawy Biennale prace 99 autorów, w tym 22 z zagranicy i 77 z Polski.
Wystawa pokonkursowa biennale odbędzie się w nowej hali wystawienniczej Centrum Designu Gdynia w Pomorskim Parku Naukowo -Technologicznym.

Gala otwarcia wystawy połączona z rozdaniem nagród będzie miała miejsce 19 października 2016.

Grafika cyfrowa należy obecnie do najszybciej rozwijającej się dziedziny, której osiągnięcia są analizowane i rozpowszechniane w szerokich kręgach artystów i zwolenników nowych mediów na całym świecie. Z racji możliwości, jakie nam oferuje, w oparciu o tradycję i dorobek grafiki warsztatowej, prace, które obecnie powstają najpełniej oddają istotę XXI wieku, stąd tak intensywny rozwój i ogromne zainteresowanie we wszystkich ośrodkach współczesnego świata.

Ekspozycja będzie gościła artystów między innymi z Francji, Grecji, Indii, USA, Kanady, Norwegii, UK, Izraela, Japonii, Chin, Finlandii, Estonii, Czech. Skala przedsięwzięcia, ranga twórców, którzy wezmą w nim udział, nie mają obecnie swojego odpowiednika w kalendarzu przeglądów tej dyscypliny sztuki w Europie zaś miejsce ekspozycji w szczególny sposób podkreśla otwartość na eksperyment.

„Zastosowanie technologii cyfrowych do celów artystycznych zmieniło sytuację współczesnej sztuki. Pojawiły się formy działań artystycznych, których źródłem są koncepcje nowych, nietypowych narzędzi do budowania przekazu artystycznego (…). Tradycyjne technologie analogowe, które były wykorzystywane przez artystów wcześniej, takie jak fotografia, film, video po przejściu na cyfrowe systemy obrazowania stworzyły jeszcze większe możliwości kreowania wizualnej realności. Warsztat cyfrowy stał się dla twórczości artystycznej warsztatem niemal totalnym (…). Grafika cyfrowa, zwłaszcza ta reprezentowana w formie wydruku na papierze, ale i w każdej innej postaci np.: projekcji, zyskała w Polsce wielu zwolenników, nawet wśród początkowych jej oponentów rozmiłowanych w subtelnościach tradycyjnego warsztatu.

Gdyńskie Biennale pojawia się w momencie, gdy technologie cyfrowe w grafice przeobraziły tę dyscyplinę niemal całkowicie, a cyfrowy warsztat graficzny stał się czymś tak normalnym jak wiele technik tradycyjnych, takich jak drzeworyt, akwaforta wraz z innymi technikami wklęsłodrukowymi, litografia, sitodruk, czy techniki offsetowe.”

                                                                                                                                   Prof. Jan Pamuła